servetterna, igen

för att återgå till de där servetterna för ett litet tag...

tänkte ta med allt till mamma och lämna det där (hon bor i en annan kommun). hon har ju en symaskin och jag kommer tillbringa en del tid där över sommaren då jag ska arbeta i den kommunen.

här hemma är det lite jobbigt med de där servetterna. det är nämligen så att vi har ett barn i 1 års åldern. så man kan inte lämna någonting framme om man inte har det inom sitt synfält HELA TIDEN. inte om man vill att det ska vara helt och rent. så jag försöker passa på medan L sover

så varje gång jag ska fixa med servetterna så måste jag packa upp dem ur påsen. då är de för det mesta skrynkliga och måste strykas. så fram med bräda och strykjärn. under tiden är det bara att plocka fram sy maskinen, packa upp allt och koppla ihop skiten. sen ska de strykas innan man kan börja nåla och sy. och all förberedelse tar ju 10 min. sen ska ju allt packas ihop (= 10 min till).

det blir alltså 20 min på tjorv. så för att slippa bli irriterad på det så ska jag helt enkelt dumpa allt hos mamma och dona med det medan jag är där. här hemma kan jag ju sitta och försöka få ihop olika menyförslag. eller varför inte börja med festprogrammen?

Kommentarer
Postat av: Lexi

Vill du synas mer? Bli medlem på:
http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=alexxxi

2008-05-27 @ 21:15:54
URL: http://alexxxi.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)

2008-05-27 @ 21:19:46
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0