pratat bröllop

Nu har vi suttit och pratat om bröllopet en hel del, jag och gobe. Så mysigt :D

 

Har bla pratat om VILKA vi ska bjuda. Det är ju SÅ SVÅRT! Jag vill jätte gärna ha med våra mostrar, fastrar och kusiner men de kommer nog inte gå då vi båda har stora familjer och de isf skulle bli en gästlista på ca 150 pers! Det har vi verkligen inte råd med. Och jag vill inte ta ut någon kuvertavgift. Och det vill nog inte goben heller. Vet inte helt säker, ides inte ens ta upp de eftersom de känns helt fel för min del.

Dessutom vill vi gärna ha en gratis bar vilket skulle bli totalt omöjligt med så många gäster!

Så det blir nog bara den närmaste familjen och några vänner.

 

Vi har dessutom diskuterat uti festhäftena. Funderat på om man måste översätta några till finska eftersom vissa av våra gäster inte kan det svenska språket så bra. Vill ju att alla ska känna sig bekväma och kunna delta i festligheterna i så stor utsträckning som möjligt. Men oj vilket jobb de skulle bli! Har ju en hel del saker som ska vara med. Det får nog mamma och A hjälpa mig med isf.

 

Sen har vi pratat om möhippan och svensexan. Jag har sagt att jag gärna vill att de infaller på samma dag, fast på olika håll. Och att man till kvällen samlas hela bunten på hotellet eller vart de nu blir.

Tycker att det är så tråkigt (och lite jobbigt) att sitta hemma själv när goben är ute och festar. Så det tror jag skulle vara en väldigt bra lösning på ”problemet”. Och dessutom får våra vänner träffas en gång innan bröllopet och lära känna varandra lite.
Goben gillade iden :)

 

Sen har vi ju det här vem som ska göra vad… syster är ju brudtärna, har vart bestämt sedan några ÅR tillbaka ;) haha. Goben får välja vem eller vilka han vill till marsalker. De lägger jag mig inte i.

Det bästa vore nog att min syster och gobens bror tar hand om de lekarna vi inte kan ta hand om på själva bröllopsdagen. De känner ju trotts allt varandra och kan nog kommunicera. Och så kan gobens bror dra allt på finska under själva dagen.

Och att de som vill anmäla tal får anmäla de antingen till min syster eller till hans bror. Det tror jag också är en bra ide.

Själv kommer vi ta hand om OAS. Det är faktiskt en uppgift jag inte vill ge till någon annan. Men talen vill jag att ska komma som en överraskning.  Vill ju inte veta om ALLT som ska hända under dagen :D.

 

Har även sagt åt goben att han gärna får fixa sina egna kläder så jag inte vet vad han ska ha på sig under bröllopsdagen. Självklart kommer jag visa honom vad jag tycker är fint och så där men i slutändan är de upp till honom. Och så kanske syster min får hjälpa till lite ;)

 

Ja de finns en massa att diskutera, en massa saker som ska beslutas och sedan ändras och sedan ändras igen innan allt är spikat. Tur att man har tiden på sin sida ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0